Thursday, June 21, 2007

最後的掙扎........

沒事我又在為取名字的事情煩啦~ 因為這可是我家小威威要用一輩子的名字哩...........

原本我是很讓小威威叫做"Rachel", 不過拔拔馬麻極力反對, 他們說Rachel念起來很像Richard, 尤其是他們英文不好的, 念起來更像男生的名字, 本來想說那就"Rachelle"(French Pronunce "RahShell")好了, 真是讓我煩了一陣子. 後來他們想要"Emily"or"Angelina"or"Natalie", 或是一些他們會念的名字, 除了"Natalie"還可以, 我都覺得其他的都不是很特別.

後來大家都比較同意的, 就是"Esther", 我自己後來又想"Nadia"or"Zoya"比較少人有, 滿特別的, 不過還是得好好想想, 我很龜毛吧, 哈哈哈哈啊哈啊.........

經過最後刪減後, 這些是目前還生存下來的名字, 哈哈啊哈哈哈啊..........

Amber Hsien
Avril Hsien (April)
Esther Hsien (Star)
Kayla Hsien (Pure, Lovly)
Nadia Hsien (Hope)
Natalie Hsien (Chris's Birthday)
Rachel Hsien (Sheep)
Rachelle Hsien (French Pronunce "RahShell")
Vera Hsien (Faith)
Vienna Hsien
Zoya Hsien (Life, 生命)

洗若羽
洗若恩
洗若亞
洗若雅
洗若伊
洗若依
洗若涵
洗羽晴

3 comments:

aiwen said...

Maybe you should keep your options open, wait til she's born, see what she looks like and which name fits her best!

Austin was going to be named "Ethan" (because I was with Ethan Allen for a while). But after he's born, I thought he looked more like a "Austin" (my Univ.)

沙子娘 said...

I like Nadia.

Anonymous said...

這叫做刪減過的名單啊﹖好像還是一頭霧水嘛...